Köp- och leveransvillkor
 

Priser

Uppe till höger på sidan kan du välja om produkternas priser ska visas exkl. eller inkl. moms. I den mobila versionen av hemsidan gör man valet högst upp när man tryckt på menyn. I kassan redovisas alltid totalbeloppet inkl. moms (25%). Vi reserverar oss för evetuella prisfel. Alla priser på däck inkluderar eventuell återvinningsavgift.

 

Produkter

Om det i produktbilden för ett däck syns en fälg är detta enbart i illustrativt syfte. Om produkten är ett komplett hjul (däck på fälg) står det specificerat i produkttexten. I produktbilder för slangar visas bara ventilen. Tveka inte att kontakta oss vid frågor.

 

Lagersaldo

Vid varje artikel visas lagersaldo. Uppdatering av saldot sker med viss tidsfördröjning och kan därför medföra att en vara tar slut utan att det för stunden visas. Om vi från leverantören har fått en beräknad leveransdag för en vara som är slut visas detta. Leveransdagen är just en beräkning och ska därför inte ses som ett definitivt leveransbesked. Leveransdagen kan komma att förändras över tid. Orderbekräftelser är inte kopplade till lagersaldot och ska inte ses som ett leveransbesked. Ordrar behandlas i turordning. Kontakta oss gärna i förväg om du är osäker eller har några frågor.

 

Betalningsalternativ

- Svea Ekonomi
Se deras villkor i kassan (länk längst ner på sidan).


- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgironr eller bankkonto i Sparbanken Skåne. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Vi skickar dina varor efter att vi mottagit din betalning. Detta betalsätt medför inga extra avgifter. Om ingen betalning mottagits inom 2 veckor makuleras ordern.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning och restnoteringar hos våra leverantörer.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DB Schenker eller Freja. Leveranser till privatpersoner skickas i första hand till ombud om det är möjligt och inget annat har efterfrågats.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan (dock lägst 149 kr inkl. moms). Vid ordervärde överstigande 4600 kr (exkl. moms) bjuder vi på fraktkostnaden inom Sverige, dock inte om du väljer att returnera varorna, då debiteras den faktiska fraktavgiften. Frakttillägg från speditören kan förekomma om leveransadressen är privat, om telefonavisering önskas eller om mottagaren inte finns på plats vid leverans (måste kvitteras). Om man väljer att få leveransen till en terminal blir fraktavgiften minst 345 kr inkl. moms. Gods som skickas till terminal måste hämtas inom 3 dagar efter avisering, terminalhyra utgår från 4:e dagen. Vissa mer avlägsna orter kan omfattas av ett s.k. orttillägg. Kontakta alltid oss i förväg om du är osäker eller har några frågor.

 

Garanti

Garantitiden för levererade produkter är 12 månader eller 3000 driftstimmar, vilket som först inträffar.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper, 1 år eller 3000 driftstimmar (vilket som först inträffar). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Fälgar som specialtillverkats efter kunds önskemål och måttangivelser går inte att returnera. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Ta alltid kontakt med oss innan varor skickas i retur.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller ej vid specialbeställda varor som t.ex. fälgar som tillverkats efter kunds önskemål och måttangivelser. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Ångerrätt gäller ej företag. Ta alltid kontakt med oss innan varor skickas i retur.

 

Returfrakt

Det är du som konsument som ska stå för returfrakten om du ångrar ditt köp. Är det däremot fel på varan (en reklamation) står vi för returfrakten.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paket/vara skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Ta inte emot skadat paket/vara! Gäller det däck som inte är monterat och använt så är det en synlig skada som skall anmälas till transportören. Ej synliga skador skall anmälas inom 7 dagar.
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du valt att hämta på terminal och inte gör detta inom 3 dagar efter avisering debiteras från dag 4 lagerhyra per dag. Outlösta paket skickade till ombud returneras till oss 14 dagar efter ankomsten till ombudet. Vi debiterar en hanteringskostnad på returer med 280 kr exkl. moms.

 

GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i General Data Protection Regulation – GDPR. Se vår integritetspolicy för mer information.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Moms visas:
Produkter